Brev:
Gylperi
25. august 2021
Alder:
9 mdr.
Gylperi
Hej Helen,
Og tak for dit svar sidst ang. nedtrapning af mælk. Vi har nu fjernet flasken før 1 lur med stor succes :-)
Men vi har brug for hjælp igen for hun er begyndt at gylpe ret meget pludselig. Hun har altid været en stor-gylper, men stoppede her ved 6 måneders alderen, men har de sidste 14 dages tid gylpet 4-5 gange om dagen (ret meget af gangen og det lugter, så det har ligget længe i maven)
Hun møver sig frem, vil hele tiden stå og hoppe og klatre rundt, så der er jo godt “pres” på maveregionen, som kan fremprovokere gylp.
Alligevel bekymrer det mig :-)
Jeg vil lige prøve at beskrive hendes kost mm. lidt - måske det kan give et fingerpeg?
Hun får ikke mælkeprodukter udover MME andet end lidt ost og smør
Hun er begyndt at få smoothies (hjemmelavet) med ananas/appelsin, så måske det kan være syren?
Hun får ikke løg mm.
Hun får ikke stærke krydderier som chili mm. Generelt ingen krydderier udover begrænset salt i maden.
Hun får allomin 1 sensipro (den gule) og har stort set altid fået den. Vil det hjælpe at skifte til 2?
Hun vokser fint og er “godt i stand” - vejer nu 9,3 og 69 cm. (3120 og 51 cm ved fødslen og er 8,5 måned)
En dag ser således ud:
6-6.30: Vågner
7.30: Morgenmaden bestående af enten grød eller halv bolle med ost og frugt, lidt havrefras til hånden
9: Frugtmos
9.15-10.45: 1. lur
11.30: Frokost bestående af bondebrød med pålæg, lidt grøntsager til hånden, en ostestav mm.
14: Flaske på 150 ml
14-14.30: 2. lur
15.30: Eftermiddagsmad bestående af halv bolle, klatkage af morgengrøden, pandekager eller lign og frugt til hånden
17.30: Aftensmad. Kød, grøntsager mm. (Alm. mad - spiser meget med af vores)
19: Godnatflaske på 200 ml
Spiser 1-2 gange om natten. 150 ml pr gang.
Det er sjælendt decideret mad som hun gylper op. Mere “skilt mælk” og selvfølgelig lidt madklumper i.
Vi håber at det gav et lille overblik :-)
Har du et godt råd til os?
Med venlig hilsen os :-)